Eerste Hulp aan kleine kinderen

EHBO: Eerste hulp aan kleine kinderen

zaterdag 25 november 2023
zaterdag 09 december 2023

aantal lessen:

Tijd: 09.00 - 13.00 uur

De Bundel

Havenstraat 5a

3861 VS Nijkerk

Prijs €125 p.p.

Start: bij bereiken minimaal aantal deelnemers

Voorgaande jaren was de cursus EHBO aan kleine kinderen een groot succes! Daarom bieden we ook dit jaar in samenwerking met de EHBO- vereniging Nijkerk deze cursus aan.

Een must voor ouders van kinderen tot 16 jaar en voor opa’s en oma’s. Maar ook voor medewerkers van kinderopvang, gastouders, overblijf-ouders en leraren is deze cursus een aanrader.

Wat gaat o.a. leren tijdens deze cursus?

In deze cursus leer je het verantwoord verlenen van Eerste Hulp aan kinderen.  Je leert het beoordelen van bewusteloosheid en ademhaling. Ook wat te doen bij verslikking, hoe kinderen te reanimeren en het gebruik van een AED wordt geoefend. Daarnaast worden diverse letsels en ziekten besproken met gevolgen voor ademhaling en bewustzijn.

Vergoeding via zorgverzekeraar?

Diverse zorgverzekeraars vergoeden de kosten van de cursus of een gedeelte daarvan. Het is zeker aan te raden om dat na te gaan bij jezorgverzekeraar  (https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/ehbo-cursus).

Uiteraard kan je van de EHBO vereninging Nijkerk  zo nodig een kwitantie krijgen om het cursusgeld te declareren.

Inbegrepen zijn de kosten van het lesmateriaal, wat nadien een nuttig naslagwerk is en een door het Oranje Kruis verstrekt certificaat.

Het lesmateriaal bestaat uit o.a. een nuttig naslagwerk. Ook ontvang u een door het Oranje Kruis verstrekt certificaat.

Docente: Ilse Ypma

25 jaar geleden heb ik zelf deelgenomen aan een cursus EHBO, omdat ik wil kunnen helpen als iemand onwel wordt of een ongeluk(je) krijgt. Ik ben lid geworden van de EHBO-vereniging Nijkerk waar ik de herhalingslessen ben blijven volgen.

Uiteindelijk ben ik de opleiding tot kader-instructeur gaan volgen. Ik ben bevoegd instructeur EHBO, reanimatie + AED, kinder-EHBO en kinderreanimatie.

Naast mijn werk binnen de hulpverlening geef ik nu lessen bij de EHBO-vereniging. Met enthousiasme leer ik de cursisten de vaardigheden, zodat zij kunnen handelen als zich een situatie voordoet waarin eerste hulp verleend moet worden.