Frans

Corlaer College

Ds. Kuypersstraat 3

3863 CA Nijkerk

Ingang: achterzijde VMBO gebouw (via Vlinderlaan)

10 cursisten = 22 lessen

9of minder cursisten = 18 lessen

Bonjour! Ca va?

Frankrijk een land waar velen van ons hun vakantie doorbrengen ... Een taal die  bij de Volksuniversiteit Nijkerk dan ook niet mag ontbreken in het aanbod.

Een indicatie van onze taalniveau's kunt ook terugvinden op de hoofdpagina van de talen: klik hier

Frans 1e jaar

Het eerste leerjaar Frans is voor beginners en is toegankelijk voor iedereen. Een vreemde taal leer je eerst receptief (luisteren en lezen) daarna productief (schrijven en spreken). Je zal begrijpen dat in de lessen van de beginners naar eenvoudige gesprekken wordt toegewerkt.

Frans 2e jaar

We gaan verder waar we aan het einde van het eerste jaar zijn gebleven.
Vroeger op school Frans gehad, maar is het weg gezakt? Dan zou instromen in het 2e jaar best een optie kunnen zijn. Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

Frans 3e jaar (Nieuw)

Dit jaar hebben wij een 3e jaar Frans opgenomen in ons aanbod. Afgelopen jaar hadden we een mooie groep 2e jaar en daarom ook voor hen dit jaar een stapje verder.
We gaan verder waar we in het 2e jaar gebleven zijn. Heb je al een behoorlijke kennis van het Frans of ergens anders een cursus gedaan? Wellicht is instromen een mogelijkheid. Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

Algemeen
Bij het leren van een vreemde taal is het belangrijk dat je een paar uur per week aan uw huiswerk besteedt, dit om het leerproces te bevorderen.

Studieboeken

Je dient zelf zorg te dragen voor de aanschaf van de studieboeken. Wij adviseren echter wel om deze pas aan te schaffen als de cursus definitief door zal gaan.

Cursus

Boek

Indicatieprijs

1e & 2e jaar

Voyages 1 tekstboek

Voyages 1 werkboek

Uw docente: Anoesh Shahbazian

Mijn naam is Anoesh Shahbazian. Ik ben afkomstig uit Armenië, waar ik vanaf mijn 7e jaar begon met Frans leren.  Al heel jong had ik veel passie voor deze taal ( un grand merci à mes professeurs de français! ).

Later ben ik Franse taal en Letterkunde gaan studeren op de Universiteit omdat ik wilde me verdiepen in die taal en de cultuur. Tijdens mijn studie werkte ik als gids en tolk en was steeds in contacten met Fransen. Na de studie heb ik dit voortgezet en ben ik in het volwassenenonderwijs gaan werken.

Nu met meer dan 35 jaar ervaring en nog steeds net veel plezier begeleid ik mensen vooruitgang en verdieping zoeken in de mooie Franse taal.

Sinds 2004 werk ik voor de opdrachtgevers als Alliance Française Amersfoort, de Volksuniversiteit Barneveld en verschillende internationale bedrijven. Ook werk ik als examinator DELF (internationaal erkend examen Frans) bij jaarlijkse examens in Nederland.