Turks

Startdatum & Lestijden

1e jaar | 04 oktober 2023 | geannuleerd

Ingang: achterzijde VMBO gebouw (via Vlinderlaan)

10 cursisten = 22 lessen

9  of minder cursisten = 18 lessen

Turks

Turks is een compleet andere taal dan je gewend bent, maar met onze cursus leer je de codes te kraken! Heb jij altijd al de Turkse taal willen leren? Meld je dan nu aan voor Turkse les in Nijkerk

Turks 1e jaar

Deze cursus Turks voor beginners is geschikt voor iedereen die graag wil leren om in eenvoudige, alledaagse situaties met Turkse mensen te praten. Bijvoorbeeld: als je Turkse familie, vrienden, collega’s of buren hebt of als je getrouwd bent met iemand uit Turkije en natuurlijk ook als je voor, studeren, stage, werk of vakantie naar Turkije gaat.

De lessen beginnen met het Turkse alfabet, de klanken en de uitspraak ervan. In de vervolglessen leer je de basisgrammatica en de basiswoordenschat van het Turks en u gaat aan de slag met eenvoudige dialogen waarin je de meest voorkomende gesprekken kunt uitvoeren. Met iedere dialoog breid je je woordenschat uit en ook de grammaticaregels komen aan bod. Elke les krijg je huiswerk mee, dit wordt de eerstvolgende les klassikaal doorgenomen. De dialogen zijn onafhankelijk van elkaar. Dus je kunt communiceren in verschillende situaties in een simpele en alledaagse taal. De bedoeling is, dat je dagelijkse uitdrukkingen en basiszinnen kunt begrijpen en gebruiken; zodat je jezelf aan anderen kunt voorstellen, vragen kunt stellen en vragen kunt beantwoorden.

Daarnaast geeft de docent ook informatie over de Turkse cultuur.

Studieboeken

Je dient zelf zorg te dragen voor de aanschaf van de studieboeken tenzij hieronder aangegeven is dat het boek via de docent geleverd zal worden. In dit laatste geval gaat ook de betaling van de curusmaterialen via de docent(e).
Wij adviseren echter wel om deze pas aan te schaffen als de cursus definitief door zal gaan.

Boek

Turks, Peter Verhoef en Hidir Tas

€  49.95

Uw docente: Mustafa Atalay

“Herkese merhaba”,

Hallo iedereen,

Mijn naam is Atalay. Ik ben geboren en getogen in Turkije en sinds 1990 woon ik in Nederland. In Turkije heb ik economie aan de Anadoluuniversiteit gestudeerd en heb een paar jaar als personeel management bij een hotel in Turkije gewerkt.

In Nederland heb ik in 2002 een opleiding leraar Turks (2e graad) aan de Hogeschool Rotterdam afgerond. Hiernaast heb ik een paar jaar een opleiding leraar wiskunde (2e graad) aan de Hogeschool Utrecht gevolgd.

De Turkse taal en de cultuur zijn mijn grootste passie.  Ik vind het erg leuk om de Turkse taal en cultuur over te brengen aan de mensen. Daarom geef ik sinds 2003 met mijn plezier de Turkse  lessen op verschillende scholen en taalinstituut.