Engels

Gevorderden/conversatie (B1) |

04 oktober 2023 geannuleerd

Nijkerk

Ingang: achterzijde VMBO gebouw (via Vlinderlaan)

10 cursisten = 22 lessen

9  of minder cursisten = 18 lessen

Welcome!

Engels is al jaren een vertrouwde taal bij de Volksuniversiteit  Nijkerk. Voor het cursusjaar 2023-2024 bieden wij drie niveaus aan.

Een indicatie van onze taalniveau's kunt ook terugvinden op de hoofdpagina van de talen: klik hier

Engels 1e jaar

Deze cursus is bestemd voor de beginner die weinig kennis heeft van de Engelse taal. In deze cursus leer je Engels zoals het gebruikt wordt in dagelijkse situaties. De nadruk ligt op luisteren en spreken, met aandacht voor cultuur, grammatica en uitbreiding van de woordenschat. Er wordt huiswerk gegeven voor 2 tot 3 uur per week.

De methode Fairway 1 brengt u op een plezierige manier in contact met de Engelse taal en wordt niveau A1 bereikt.

Bij het geïntegreerde tekst- en werkboek zitten 2 audio-cd’s.

Engels 2e jaar

We gaan verder waar we aan het einde van het eerste jaar zijn gebleven.
Vroeger op school Engels gehad, maar is het weg gezakt? Dan zou instromen in het 2e jaar best een optie kunnen zijn. Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

Engels conversatie (gevorderden) (B1)

Spreek je al een redelijk woordje Engels? Kun je werkwoorden in de tegenwoordige tijd en verleden tijd gebruiken? Misschien hapert het soms, of kom je even niet op een woord. Maar dat geeft niet. Kom naar de cursus Engels conversatie en ga aan de slag om met meer zelfvertrouwen  Engels te spreken en te werken aan je woordkennis, uitspraak en grammatica.

De lessen zijn op  niveau A2/B1. In de lessen spreken we alleen Engels. Een actieve en leuke manier om samen Engels te leren. You're welcome!

Algemeen

Ook al staat het plezier centraal bij het leren van een taal, toch wordt er verwacht dat u minimaal een een paar uur per week besteedt aan het leren van woordjes, het maken van oefeningen en het voorbereiden van opdrachten. Met deze investering in tijd zult u merken dat u de taal steeds beter begrijpt en beheerst.

Studieboeken

Je dient zelf zorg te dragen voor de aanschaf van de studieboeken. Wij adviseren echter wel om deze pas aan te schaffen als de cursus definitief door zal gaan.

Boek

1e jaar

Fairway NEW 1

€ 33,00

2e jaar

Fairway NEW 1

€ 33,00

Gevorderden / Conversatie

Volgt

Uw docent: Stefan Goor

Mijn naam is Stefan Goor en ik kom uit Voorthuizen. Wat ik zo mooi vind aan de Engelse taal is dat een heel groot deel van de wereld deze taal spreekt, en door ook deze taal te spreken kan je met zoveel meer mensen communiceren en verbinden.

De essentie van taal is voor mij dan ook "begrip over perfectie". Wanneer de boodschap in goede staat overkomt, is het doel behaald. Daarnaast is gepersonaliseerd leren voor mij belangrijk. De focus ligt op hetgeen dat jij wil leren.