Spaans

Corlaer College

Ds. Kuypersstraat 3

3863 CA Nijkerk

Ingang: achterzijde VMBO gebouw (via Vlinderlaan)

Hoevelaken

Bibliotheek Hoevelaken

Meerveldlaan 22

3871 ED Hoevelaken

Nijkerk & Hoevelaken

10 cursisten = 22 lessen

9  of minder cursisten = 18 lessen

Bienvenida!

Spaans is niet meer weg te denken uit ons cursusaanbod.   Voor het cursusseizoen 2022 - 2023 hebben we 7 Spaanse cursussen op het programma staan. Wij geven Spaanse lessen in zowel in Nijkerk als Hoevelaken.

Spaans 1e jaar
Deze cursus is bedoeld voor beginners, voor mensen die niets of heel weinig aan deze taal hebben gedaan. In deze cursus leert u Spaans zoals het wordt gebruikt in de dagelijkse situaties. We starten dit seizoen voor het eerst met de nieuwe methode van Con Gusto 1 Nieuw. We behandelen verschillende, voorkomende situaties maar ook andere vaardigheden zoals luisteren, lezen, schrijven, spreken en FIESTA!

Spaans 2e jaar (A1)

Deze cursus is het vervolg op de cursus Spaans 1e jaar, maar ook mensen die al kennis hebben gemaakt met de Spaanse taal zijn van harte welkom. We werken verder in het boek Si, Claro! Nuevo. Deze methode behandelt verschillende thema’s die gerelateerd zijn aan deze wereldtaal.

Spaans 3e jaar (A2)

Nadat je 2 jaar Spaans hebt gevolgd bij de VUN staat nu het 3e jaar voor de deur. Heb je in het verleden al een cursus Spaans gedaan en wil je deze prachtige taal weer oppakken, dan ben je natuurlijk van harte welkom.

Spaans 4e jaar (B1)

Het vervolg op het 3e jaar Spaans in Nijkerk. Voor deze cursus dient u een behoorlijke kennis van de Spaanse taal te hebben. We spreken voornamelijk Spaans. Instromen is uiteraard mogelijk  na overleg met onze docente.  In deze lessen werken wij met de methode Con Gusto 2.

Spaans 5e jaar (B1)

Het vervolg op het 4e jaar Spaans in Hoevelaken. Voor deze cursus dient u een behoorlijke kennis van de Spaanse taal te hebben. We spreken voornamelijk Spaans. Instromen is uiteraard mogelijk na overleg met onze docente. In deze lessen werken wij met de methode Con Gusto 2.

Spaans Gevorderen/ Conversatie (B2)

Bij deze cursus  ligt de nadruk op conversatie. We spreken alleen maar Spaans, ondersteund door artikelen uit Spaanse tijdschriften over cultuur, muziek, literatuur, films, etc. Het niveau van deze groep is zeer hoog. Instromen kan na overleg met de docente

Instromen of twijfelt u over uw niveau?

Neem dan contact met ons op. In overleg met de docente kijken we in welke groep jij het beste aansluiting zal vinden. Een indicatie van onze taalniveau's kunt ook terugvinden op de hoofdpagina van de talen: klik hier

Studieboeken

Je dient zelf zorg te dragen voor de aanschaf van de studieboeken. Wij adviseren echter wel om deze pas aan te schaffen als de cursus definitief door zal gaan.

Cursus

volgt

Uw docente: Julieta Castro Cook
native speaker

Mijn naam is Julieta. Ik ben in Juárez in de provincie Chihuahua geboren. Dat is een grote stad in het noorden, tegen de grens van Mexico en Amerika. In de stad is er een gemengde cultuur, wij noemen dat ‘Tex-Mex’ (Texas en Mexico). De verschillende culturen maken de stad bijzonder.

Ik had in Juárez een school waar Spaanse en Engelse les werd gegeven door 15 docenten. Wij gaven voornamelijk les aan zakenmensen.

Tijdens een vakantie  in Frankrijk onmoette ik mijn man Peter (Nederlander) en ben ik naar Nederland geëmigreerd.  Een vriendin nam me mee naar de Spaanse les die zij gaf. Toen zij stopte met lesgeven heb ik dat overgenomen. Nog steeds geef ik met veel pleizer Spaanse les aan volwassenen en kinderen. De passie  die ik voor deze taal heb breng ik graag over aan anderen.

In Nijkerk geef ik al jaren les aan de VUN. Naast het leren van de taal hou ik van een ontspannen  sfeer tijdens de lessen.

Komend seizoen geef zij de volgende lessen in Nijkerk en Hoevelaken: Spaans 1e jaar (Hoevelaken), Spaans 2e jaar, Spaans 3e jaar, Spaans 4e jaar,  Spaans 5e jaar (Hoevelaken) en  Spaans gevorderden/conversatie.

Uw docente: José Krätz

native speaker

Mijn naam is Jose Kratz, ik ben in Spanje geboren en opgegroeid in de regio van Valencia. Daarom is Spaans niet van mij te scheiden, ik draag het in mijn hart.

Toen ik 25 was, ben ik naar Nijkerk verhuisd en ik woon hier ruim dertig jaar met mijn man.

Het Spaans doceren heb ik sinds ik in Nederland ben als hobby gedaan voor kennissen en familie maar 4 jaar terug werd het serieuzer. Ik ging mijn bevoegdheid halen bij de Hogeschool Utrecht en ik werd uitgenodigd om op het Corlaer College les te geven. Daarnaast kon ik invallen op het Farel te Amersfoort. Dat heb ik een jaar gedaan, waar ik heel veel van heb geleerd.

Samen met de taal, geef ik ook de kennis die ik heb over Spanje en haar cultuur graag over. Ik vind het heel mooi om te zien hoe mijn studenten leren in het Spaans een praatje te maken. Met een paar zinnen paraat maak je met niet veel moeite gauw vrienden in Spanje.

Ik geef u graag de basiszinnen waarmee u contacten kunt leggen met Spaanstaligen in España en Sudamerica. En ik zou u graag willen ontmoeten in mijn lessen bij de VUN.

José zal de volgende lessen uit ons programma voor haar rekening nemen: Spaans 1e jaar